26 Kasım 2012 Pazartesi

Oda Meclis ve Yönetim Kurulu Toplantısı Usul ve Esasları Hk. Genelge - 2012/63


T Ü R K İ Y E   Z İ R A A T   O D A L A R I B İ R L İ Ğ İ
UNION OF TURKISH CHAMBERS OF AGRICULTURE
G.M.K Bulvarı No: 25   06440 Demirtepe / ANKARA
Tel: (0.312) 231 63 00 (Pbx) - Fax: (0.312) 231 76 27 
 
 
 
             Esas Birim :  Org. ve Od. Müd.                                                                                         Tarih: 02.11.2012
          Genelge No:  63                                                                                                                  Özeti : Oda Meclis ve Yön. Krl. Top.
                                                                                                                                                                     Usul ve Esasları Hk. 
 
 


                        Ziraat Odası Başkanlığına,
                        …………..
 

                       Bilindiği üzere; “Oda Meclisleri ve Oda yönetim Kurulu Toplantıları” nın usul ve esasları hakkındaki genelgemiz, 18.03.2005 tarihli ve 22 sayılı genelgemizle odalarımıza gönderilmişti.
                       Bu defa Birlik Yönetim Kurulu, mevzuatımızda bu yönde ortaya çıkan boşluğu ve uygulamadan kaynaklanan sorunları gidermek için; 01.11.2012 tarihli oturumunda;
                       “Ziraat Odaları Meclis ve Yönetim Kurulu Toplantılarında, meclis ve yönetim kurulu üyelerinin kendilerini ilgilendiren konularda toplantılara katılıp katılamamaları hususunda zaman zaman ortaya çıkan belirsizlikleri gidermek amacıyla, odaların hatalı işlemlerinin önüne geçilmesi için, Oda Meclisi ve Oda Yönetim Kurulunun toplantılarının 6964 sayılı yasanın 14. maddesi hükümlerine göre yapıldığı, bu toplantılarda dikkat edilecek hususlara ilişkin olarak Birliğimizce, “Oda Meclis ve Yönetim Kurulu Toplantıları” na ilişkin 2005/22 sayılı ayrıntılı bir genelge yapıldığı ve halen bu genelge hükümlerinin yürürlükte olduğu, anılan genelgede; Meclis ve yönetim Kurulu toplantıları hakkında ayrıntılı hükümler bulunmasına rağmen, Oda Meclis ve Oda Yönetim Kurulu Üyelerinin kendilerini ilgilendiren konular görüşülürken toplantılara katılıp katılamayacaklarına ilişkin bir hükmün bulunmadığı, halbuki yönetim organlarında görev alan kişilerin kendilerini ilgilendiren konular görüşülürken kurullarda bulunamayacaklarının genel bir kural olduğu,
        Bu kural göz önüne alınarak 2005/22 sayılı Birlik genelgesine ek bir genelge yapılarak; bu genelgeye,
        “Oda Meclis Üyeleri ve Oda Yönetim Kurulu Üyelerinin, kendileri ve üçüncü dereceye kadar (üçüncü derece dahil) kan ve sıhri hısımları hakkında cezai tedbirlerle ilgili görüşmelerin yapılacağı toplantılara katılamaz ve oy kullanamazlar”
        Hükmünün konulmasına karar verilmiştir.
        Bu çerçevede, ziraat odalarımızın oda meclisleri ve oda yönetim kurulu toplantılarının,
2005/22 sayılı Genelge ile yukarıda belirtilen Ek Genelgede yer alan usul ve esaslar bir arada değerlendirilerek, uygulamanın buna göre yapılması hususunda gereğini önemle rica ederiz.



                                                           M.Hikmet YAVUZYİĞİT                   Vedat KOÇ                     
                                           Organizasyon ve Odalar Müdürü            Genel Sekreter

0 yorum:

Yorum Gönder